Бойкот не приносить результатів: на території Росії доступні всі міжнародні бренди, від Burberry до Rolls-Royce.

Після повномасштабного вторгнення ЗС РФ в Україну проти Росії запровадили санкції США й Європа, а світові люксові бренди пішли з ринку. Але, як виявилося, не до кінця.

Поліна Пушкарьова, блогерка з Нью-Йорка, під час свого візиту до Москви перетворилася на модного детектива. Вона виявила, що модні бутики продовжують працювати, а дорогі бренди, які залишили Росію у 2022 році через вторгнення в Україну, все ще присутні на ринку. Хоча постачання розкішних товарів тепер здійснюється іншим шляхом, російські любителі моди і розкоші можуть без проблем купувати звичні бренди, не покидаючи свою країну. Журналісти Daily Mail провели детальне розслідування цього питання.

Поліна вирушила на прогулянку Петрівкою в Москві, де, окрім Головного управління Міністерства внутрішніх справ Росії, розташовані стильні бутики. За вишуканими фасадами цієї історичної вулиці, що налічує вже XIV століття, приховані деякі з найрозкішніших ресторанів столиці, найсучасніші нічні клуби та елітні магазини.

Один з таких брендів — італійський люксовий модний дім Brunello Cucinelli. Як і багато інших великих західних ритейлерів, він змушений закритися через санкції, введені проти Росії у відповідь на вторгнення Володимира Путіна в Україну.

Проте Поліна виявила, що бутік Brunello Cucinelli в Москві одночасно працює і не працює. "Ось він, Brunello Cucinelli," — говорить вона в відеозапису, стоячи біля входу, на дверях якого висить табличка "Закрито".

"На перший погляд він здається закритим, але коли ви підходите ближче, він повністю освітлений. Там повністю виставлені всі речі, всі аксесуари, і на всіх манекенах речі з нової колекції. Давайте скористаємося простою логікою. Навіщо брендам платити дуже дорогу оренду в центрі Москви протягом двох років, якщо вони виїжджають з країни?" -- каже дівчина. Вона оглянула магазин і виявилося, що покупниця якраз приміряла нові речі. Поліна припустила, що бутик торгує "з-під поли".

Представник Brunello Cucinelli зазначив: "Ми суворо дотримуємося всіх існуючих норм", підкресливши, що місцеві співробітники "займаються лише обслуговуванням клієнтів та надають консультації щодо стилю для наших постійних клієнтів".

Магазин, який виявила Пушкарьова, є лише одним з численних західних брендів, які, судячи з усього, продовжують свою діяльність в Росії, незважаючи на міжнародні санкції. Безумовно, на Петрівці та в розкішних торгових центрах міста не помітно жодних зовнішніх ознак бойкоту. Навпаки, багато товарів, виготовлених під марками, що офіційно оголосили про вихід у 2022 році, здається, знову знаходять шлях на цей ринок, що все ще залишається прибутковим для закордонних підприємств.

"Ми забезпечуємо поставки iPhone і плануємо продовжувати це в майбутньому", -- зауважив продавець одного з магазинів Москви в інтерв'ю журналістам Mail минулого місяця.

Новий iPhone 16 виставлено на видному місці в колишньому офіційному "ресейлері" Apple, магазині re:Store недалеко від Кремля. І продавець заявив, що "не знає, як саме імпортуються товари", але настійно рекомендував журналісту, який прийшов під виглядом покупця, оформити замовлення зараз (у вересні), щоб отримати свій айфон на початку жовтня.

Безсумнівно, сума в дві тисячі доларів є значно більшою в порівнянні з цінами в США чи Великій Британії, однак це не стане на заваді заможному росіянину, який з усією пристрастю прагне отримати найсучасніший смартфон.

Зі свого боку Apple заявляє, що "призупинила всі продажі своєї продукції в Росії", однак джерело в компанії визнало, що вони мало що можуть зробити, якщо приватний покупець імпортує їхні пристрої до країни.

Схоже, що саме це відбувається в re:Store, колишньому офіційному реселлері Apple. Товари американського бренду закуповують у країнах, які не підпали під санкції, і потім доставляють до Росії. Ця схема настільки ускладнилася, що коли в лютому на американському ринку була представлена революційна 3D-камера Vision Pro від Apple, вона вже через кілька днів з'явилася в Москві.

Hugo Boss — ще один західний ритейлер, який швидко залишив Росію після початку військових дій, але тепер, здається, знову з'явився. Німецький бренд преміум-одягу закрив свої фізичні магазини, зупинив рекламні кампанії та призупинив онлайн-продажі на російському ринку.

Проте в даний момент у величезному торговому центрі "Європейський", розташованому поруч з Київським вокзалом у Москві, відкрилися два нові магазини, а ще кілька перебувають на етапі підготовки. Ці заклади пропонують справжні імпортні товари, хоча поки що не мають в своєму асортименті брендованих костюмів.

Незважаючи на закриття магазинів на початку конфлікту, Hugo Boss потрапив під критику з боку коаліції B4Ukraine, яка закликає західні бренди припинити співпрацю з Росією, через продовження оптових поставок. Це призвело до того, що російські споживачі ніколи не залишалися без доступу до своїх улюблених товарів від Boss.

У своїй заяві компанія зазначила, що "вона більше не функціонує в Росії як юридична особа", підкреслюючи, що управління магазинами, які знову запрацювали, здійснює колишній оптовий партнер, що придбав російську філію Hugo Boss.

Цей партнер, Stockmann, напевно, справді досягає успіху. Один із способів покарання Путіна з боку західних брендів, які залишили російський ринок, полягав у вимозі продажу їхніх активів у Росії зі знижкою в 50%.

У січні 2023 року газета Mail повідомила, що компанія Paul Smith продовжує свою діяльність у Росії, незважаючи на міжнародні санкції. Це стало причиною для термінового оголошення про припинення торгівлі бренду, і, на перший погляд, здавалося, що так і сталося. Проте, продукція марки все ще доступна через онлайн-реселлерів, хоча бутик в ГУМі дійсно закритий. Представники розкішного ритейлера зазначили, що "незалежні підприємства" та "перепродавці" не підпадають під їхній контроль.

У Москві можна знайти продукцію брендів Barbour та Burberry. Особливо товари Burberry доступні в універмазі ЦУМ. Представники Burberry підкреслили, що серйозно ставляться до дотримання санкцій і не розуміють, як їхні нові колекції опиняються в Москві. Вони обіцяють розслідувати це питання і вжити заходів для зупинки таких постачань.

Також великою популярністю користується компанія Agent Provocateur, що належить засновнику Sports Direct Майку Ешлі. Бренд, заснований сином Вів'єн Вествуд Джо Корре, може похвалитися сильною присутністю в Інтернеті, а також бутиками в Москві, включно з магазинами в ГУМі й ЦУМі, і по одному в Санкт-Петербурзі, Ростові-на-Дону (всього за 200 км від лінії фронту) і на чорноморському курорті Сочі.

"Не можу точно сказати, як відбувається процес доставки товарів, але, за словами продавців, ми майже на одному рівні з Лондоном, фактично в режимі 'день у день'."

Жертви російської моди -- не єдині, хто отримує доступ до преміальних міжнародних брендів. Автолюбителі теж.

Продавець седанів Rolls-Royce працює у виставковому залі на першому поверсі готелю Radisson Collection на Москві-річці -- сталінській висотці, яка більшу частину свого існування була відома як готель "Україна".

В даний момент пропонується новий Rolls-Royce Cullinan Black Badge у відтінку Diamond Black за практично мільйон доларів, а також Rolls-Royce Ghost Extended в тому ж кольорі за 630 000 доларів.

"Ми готові прийняти замовлення на виготовлення будь-якого автомобіля, навіть якщо його немає в нашому асортименті. Орієнтовний час очікування складає близько шести місяців. Якщо ви оформите замовлення зараз, у вересні, автомобіль буде готовий до лютого, а поставка до Москви планується на квітень," – повідомив торговий представник Денис. Він не розкрив деталі, як люксові автомобілі потрапляють на російський ринок, але запевнив, що проблем із постачанням немає.

Представник компанії Rolls-Royce з Великобританії повідомив: "Ми не маємо уповноважених дилерів у Росії, і наше виробництво та постачання автомобілів на російський ринок зупинилося в кінці лютого 2022 року. Усі автомобілі, які були ввезені до Росії з того часу, були імпортовані без нашого погодження, знання або підтримки".

Тим часом в автосалоні Bentley -- у тіні штаб-квартири грізної путінської ФСБ, спадкоємиці комуністичного КДБ, -- одним із виставлених на продаж автомобілів є абсолютно новий Continental GT V8 S вартістю 418 тисяч доларів.

Попри це, компанія заявляє, що "повністю підтримує всі торгові санкції".

Здається, автомобілі потрапляють до розряду "паралельного імпорту" — явища, що виникло в епоху Путіна, яке дозволяє російським компаніям купувати та ввозити товари без погодження з правовласниками.

Ця тактика зараз широко використовується і, ймовірно, пояснює всебільшу доступність престижних товарів, які Захід вважав забороненими. У результаті виробникам складно це відстежувати.

Люксові автомобілі потрапляють до Росії через територію Грузії, перетинаючи кордон на КПП Ларс. Цей же пункт став місцем, через яке багато росіян, остерігаючись мобілізації, виїжджали в зворотному напрямку.

Здебільшого це Range Rover і Lamborghini. Їх залишають на грузинській стороні, а потім водії сідають за кермо і в'їжджають на них як на своїх власних машинах. Цей спосіб призвів до істотного зростання продажів автомобілів класу люкс із Великої Британії до Грузії та Азербайджану з початку війни в Україні.

Однак автомобілі потрапляють до Росії й іншими сухопутними та морськими маршрутами, наприклад, через Об'єднані Арабські Емірати, Китай і навіть Японію.

У заяві Lamborghini йдеться: "Ми не працюємо в Росії... Подальший імпорт і продаж старих автомобілів не контролюються виробником".

Компанія Jaguar Land Rover (JLR) повідомила, що результати тривалого внутрішнього розслідування показали, що автомобілі, про які йдеться, були реалізовані не роздрібним торгівцям у Грузії, а постачальникам з країн, що не мають спільного кордону з Росією. JLR також підкреслила, що продовжує активно протистояти спробам третіх осіб обійти санкції, накладені на Росію та Білорусь.

Очевидно, що багато західних ритейлерів не причетні до продажу своїх товарів у Росію. Вони постійно стикаються з проблемою запобігання імпорту своєї продукції. Але величезна кількість дрібних байєрів купують товари в Європі для замовників із Росії. У такий спосіб ввозяться не тільки машини та одяг, а й спиртні напої на кшталт колекційного шотландського віскі. І продаються з націнкою.

Нагадаємо, у березні 2022 року Фокус писав про те, як заможні росіяни сприйняли закриття модних бутиків після початку повномасштабного вторгнення ЗС РФ в Україну. Тоді відразу закрилися магазини Prada, Dior, Gucci та багатьох інших провідних брендів так званого "важкого люксу".

Related posts