У жовтні 52 дитини звернулися до інструменту для онлайн-скарг на випадки булінгу.

У Міністерстві освіти і науки роз'яснили ключові моменти щодо анонімних та відкритих звернень.

На сайт АІКОМ повідомили про булінг уже 52 дитини. Про це повідомила пресслужба Міністерства освіти та науки.

Сервіс дозволяє оперативно подати скаргу та сповістити навчальний заклад і правоохоронні органи про випадки булінгу в онлайн-форматі, а також отримати рекомендації для тих, хто став жертвою або свідком такого насильства, йдеться в оголошенні.

З допомогою сервісу діти можуть подати анонімну заяву, яка опісля буде розглянута на рівні школи.

Директор навчального закладу, отримавши анонімне звернення, повинен організувати комісію, яка без участі дитини розгляне ситуацію, описану у скарзі, та розробить стратегію дій для профілактики та уникнення булінгу. Це можуть бути, наприклад, додаткові виховні заняття для цього класу, консультації зі шкільним психологом та інші заходи.

"Звертаємо вашу увагу на те, що директор навчального закладу стикається з обмеженнями щодо надання підтримки та допомоги, якщо в анонімному зверненні не вказані учасники булінгу, потерпіла особа, клас чи школа," -- йдеться в повідомленні.

Якщо ж ситуація потребує залучення представників поліції, краще зазначити особисту інформацію.

Батьки та інші законні опікуни дітей повинні подавати звернення про випадки булінгу, вказуючи свої контактні дані.

Після подачі скарги дитина отримає можливість звернутися за психологічною підтримкою до чат-бота АнтиБулінгБот. Крім того, їй буде запропоновано ознайомитися з корисними матеріалами, що допоможуть їй впоратися зі стресом та навчитися відкрито говорити про випадки булінгу з дорослими.

Також підліткам рекомендують звернутися на дитячу гарячу лінію за номером 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00), або на гарячу лінію щодо булінгу за номером 116 000.

Скарги на випадки булінгу тепер автоматично направляються не лише директору навчального закладу, а й до правоохоронних органів. Освітня установа також формує спеціальну комісію, до якої запрошують як жертву, так і учасників булінгу, а за необхідності – і їхніх батьків, повідомили в Міністерстві освіти і науки.

У форматі діалогу комісія аналізує причини конфлікту, вивчає мотивацію обох сторін та шукає способи вирішення ситуації. Зібрана інформація слугує основою для вжиття заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу. — зазначається у повідомленні. — У разі необхідності може бути залучена поліція, оскільки законодавство України передбачає цивільну, адміністративну та навіть кримінальну відповідальність за випадки булінгу.

Відповідно до досліджень Міністерства освіти і науки, більше 53% учнів мали досвід булінгу у школі, але тільки половина з них звернулася за допомогою до батьків або вчителів. Багато дітей утримуються від розповідей про свої проблеми, оскільки побоюються осуду або можливого погіршення ситуації.

Нагадаємо, у січні МОН запустило інформкампанію протидії булінгу в закладах освіти. Учням, батькам та вчителям розповіли про правові аспекти реагування на булінг.

У даному роз'ясненні представлено відомості про характеристики та приклади булінгу, а також рекомендації, куди слід звертатися у разі, якщо дитина стала жертвою або свідком агресивних дій. Окреслюються обов'язки осіб, які мають повідомляти про випадки булінгу та реагувати на них у навчальних закладах. Також викладена процедура обробки заяв і звернень, що стосуються булінгу, а також очікувані результати їх розгляду. Крім того, наводяться інформація про можливі штрафи за здійснення булінгу.

Related posts