Колапси в київському метро під час повітряних тривог: чи справиться підземка, відповідь КМДА.
У години найбільшого навантаження двері вагонів ледь зачиняються.
У Києві повітряні тривоги продовжують створювати велике навантаження на громадський транспорт, особливо у період, коли росіяни перейшли до ранкових ракетних атак. Транспортний колапс у годину пік вранці особливо відчутний у метрополітені, як це сталося, наприклад, 5 вересня.
У КП "Київський метрополітен" в коментарі для "Телеграфу" роз'яснили, чи є поточна ситуація критичною, а також чи зможе міська адміністрація впоратися з зростанням навантаження.
Як відзначають у метро столиці, під час години пік вагони зазвичай можуть вмістити від 170 до 200 пасажирів, а в період між піками — до 170. Ці цифри відповідають вимогам державних будівельних норм (ДБН) В.2.3-7:2018, проте це не свідчить про відсутність проблем.
5 вересня 2024 року, під час тривалих тривог у столиці, що тривали більше дев'яти годин, метрополітен обслужив 706 тисяч пасажирів. Це число є дещо вищим за середню добову відвідуваність у серпні 2024 року, яка становила 695 тисяч.
У пресслужбі метрополітену запевняють, що у випадках несподіваного напливу пасажирів метрополітен вдається до оперативних заходів. Це може бути зачинення одних або всіх вхідних дверей, або навіть проїзд станції без зупинки. Розробляються і діють окремі графіки для робочих, вихідних та святкових днів, а також сезонні - для літнього та зимового періодів. Наприклад, з вересня 2024 року було зменшено інтервали руху поїздів. Тепер у ранкові години пік час очікування поїзда складає від 2 хвилин 45 секунд до 3 хвилин 45 секунд.
З усім тим, керівництво метрополітену запевняє, що готується до ще більшого навантаження, яке може виникнути згодом. Наразі підприємство має достатню кількість рухомого складу для обслуговування наявного пасажиропотоку. Тож у разі подальшого збільшення пасажиропотоку має адаптуватися.