Тепер прогноз погоди буде надаватися за допомогою штучного інтелекту.
Стартап, створений екс-лідером Google, прагне застосувати штучний інтелект для вдосконалення прогнозування погоди, стаючи частиною зростаючої конкуренції серед великих технологічних компаній, таких як Nvidia Corp. та Huawei Technologies Co.
Brightband залучила 10 мільйонів доларів у рамках свого раунду фінансування серії A, який очолила компанія Prelude Ventures. У цьому раунді також взяли участь інвестори, такі як Future Back Ventures, Bain & Co. та Кел Хендерсон, співзасновник Slack, про що повідомила компанія в четвер. Стартап, заснований цього літа Джуліаном Гріном, колишнім співробітником Google X, разом із трьома науковцями, має на меті створення платного продукту та моделі прогнозування, основаної на штучному інтелекті, з відкритим вихідним кодом, яка навчена на базі необроблених метеорологічних даних.
Brightband планує зосередити свої зусилля на прогнозуванні екстремальних погодних умов, таких як хвилі спеки та тропічні циклони, за кілька днів до того, як це роблять традиційні метеорологічні служби. Про це в інтерв'ю повідомила співзасновник компанії Емі Макговерн, яка є професором інформатики та метеорології в Університеті Оклахоми.
Протягом минулого року компанії, такі як Google Alphabet Inc., Huawei та Nvidia, представили моделі машинного навчання, здатні генерувати прогнози за кілька секунд. Однак деякі дослідники ставлять під сумнів їхню точність у порівнянні з традиційними методами, які вже пройшли перевірку.
Чимало з цих моделей використовують однакові основні дані, надані Європейським центром середньострокових прогнозів погоди — міжурядовою організацією, що веде спостереження протягом десятиліть. Проте вони все ще залежать від фізичного моделювання для заповнення існуючих прогалин.
У протилежність цьому, Brightband прагне розробити середньострокові прогнози, що дозволяють передбачати погодні умови на 10-14 днів вперед, спираючись виключно на інформацію, отриману з історичних метеорологічних спостережень, без використання фізичних даних, які можуть компенсувати відсутні чи ненадійні вимірювання.
Для цього знадобиться величезна кількість необроблених даних про погоду, які Brightband планує отримати від урядових установ і приватних супутникових компаній. Згодом стартап планує включити дані з метеостанцій, розміщених на будинках і підприємствах користувачів.