В Європі з'явиться новий гравець на ринку, здатний скласти конкуренцію Google.

Що відомо про наміри двох європейських стартапів створити власний веб-браузер?

Зазначається, що мова йде про німецьку компанію Ecosia, яка віддає увесь прибуток на відновлення лісів та французький стартап Qwant, який спеціалізується на захисті персональних даних.

Зокрема стартапи планують розробити власний інтернет-індекс.

Мова йде про розробку абсолютно нової пошукової системи. У цьому контексті деякі вебсайти можуть продовжувати використовувати класичний індекс, в той час як пошукові системи зазвичай покладаються на ключові слова та метадані.

Стартапи заснували спільне підприємство, яке отримало назву European Search Perspective і знаходиться в Парижі.

Вказується, що організації, які оберуть нову пошукову платформу, зможуть знизити свою залежність від Google та Bing, а також отримувати результати, що більш точно відображають їхні потреби та інтереси.

У бізнес-середовищі вважають, що незначне скорочення ліцензійних доходів не завдасть суттєвого удару компаніям Microsoft або Google, які разом контролюють приблизно 95% світового ринку послуг веб-пошуку поза межами Китаю.

Наразі такі гіганти як ChatGPT і TikTok все більше покладаються на можливості штучного інтелекту у вдосконаленні власних пошукових алгоритмів, однак менші компанії можуть стати більш привабливими для користувачів і можуть змусити великі компанії прискорити інвестиції в регіональну модернізацію.

Власність над European Search Perspective, або EUSP, буде розділена порівну між Ecosia і Qwant.

Ecosia забезпечить фінансування та інформацію, тоді як Qwant запропонує людські ресурси.

Технічну інфраструктуру забезпечить компанія OVHcloud, яка є одним із співвласників Qwant.

Ecosia утримує приблизно 1% ринку пошукових систем у Франції та Німеччині, має близько 20 мільйонів користувачів по всьому світу, тоді як Qwant повідомляє про наявність 6 мільйонів користувачів.

Компанії відкриті як для залучення зовнішнього фінансування, так і для ліцензування свого індексу іншим компаніям, зокрема тим, які можуть захотіти використовувати дані для навчання систем ШІ.

Створення індексу є складним процесом, і перевершити Google в цьому аспекті дуже непросто.

Ecosia та Qwant планують розпочати випробування нових результатів пошуку у Франції на початку наступного року, тоді як у Німеччині це заплановано до кінця 2025 року.

Серед основних успіхів Google у сфері індексації можна виділити високу швидкість отримання результатів. Кролл зазначає, що EUSP прагне досягти конкурентоспроможної швидкості через проведення тестувань та оптимізацію процесів.

Related posts